пʼятниця, 2 лютого 2018 р.

Цікава математика: ідеї яскравих ілюстрацій сухої теорії

Добірка яскравих ідей ілюстрації математичної теорії учням молодшої школи у кабінетах або коридорами навчального закладу.
«Я – гуманітарій!» – вам також доводилось чути таку фразу від своїх учнів? Останнім часом серед підлітків та студентства стало модним заявляти, що вони є «типовими гуманітаріями». Це нібито знімає з них відповідальність та позбавляє необхідності розібратися в тому, що їм нецікаво.
Але ж ми з вами дорослі люди і прекрасно розуміємо, що інтелектуально повноцінна людина легко може опанувати будь-яку галузь знань. Питання лише в тому, щоб учню було цікаво навчатися! А ось як це зробити – тут все цілком залежить від вчителя! Можна запропонувати математичні трюки, які є справді цікавими, але їх вивчення не передбачено шкільною програмою, можна додати захоплюючу практику з залученням IT на уроках чи використовувати під час занять різноманітні ігрові прийоми тощо.
На наш погляд, найпростіший спосіб зацікавити учнів – додати до теорії яскраві наочні приклади.
Пропонуємо добірку ілюстрацій з хостингу Pinterest, які наочно відображають сенс теоретичних знань з математики для учнів молодшої, середньої та старшої школи.

Молодша школа

Для дітей молодшого шкільного віку властиве емоційне сприйняття. Тому, ймовірніше, геометричні фігури швидше запам'ятаються, якщо їх відобразити за допомогою певних звіряток чи емоційних личок.
 
Пам'ятаєте мультфільм про Петрика П'яточкіна? «Слоненят? – це вже цікаво!». Вчитись рахувати дійсно захопливо! Особливо, якщо треба полічити не просто певні числа, а, наприклад, яскравих звіряток!
Пригадується, як було цікаво вимальовувати літери так, ніби в них є оченята. І вчителька ще потім хвалила.
Запропонуйте учням замість звичайного знаку нерівності уявити голодного крокодильчика, що планує пообідати. Він обере те, чого більше, і відкриє ротик саме у той бік, адже він голодний!
Казковість процесу навчання захоплює школярів, тим більше в молодших класах!
Вивчаючи склад числа, кожне з них можна запропонувати уявити у вигляді будиночка, в якому жителі – окремі числа.
На годиннику всього 12 цифр, а дітлахам треба якось зрозуміти звідкіля беруться хвилини, або що означає, наприклад, час 14.07. Чому б не зробити для кабінету такі годиннички?
Опановуючи терміни «вертикаль» та «горизонталь», мабуть важкувато дібрати співзвучну асоціацію. А ось відобразити їх практичне значення досить легко!

Немає коментарів:

Дописати коментар